Afspeelproblemen oplossen bij Smarters IPTV tv app.

Checklist Smart IPTV :

Helaas zijn er geregeld problemen met de Smart IPTV-app die vaak vooraf op Smart TV's zijn geïnstalleerd. In dit artikel noemen we enkele problemen die we vaak krijgen gemeld en mogelijke oplossingen.

1.     Geen geluid of zwart beeld, "Stream mislukt", "Kan geen verbinding maken", "Bufferen ..." berichten, maar de afspeellijst werkt wel op je smartphone of tablet.

Probeer de voorbeeldlijst http://siptv.app/lists/example.m3u in je Smart IPTV-app te laden. Werkt deze en de onze niet? Dan heeft het waarschijnlijk met je tvgeheugen te maken. Vink “save online’ aan in “Playlist upload”.

2.     Controleer je wifi-verbinding, als dat niet helpt, test deze dan met de internetkabel.

Test je M3U-link via bijvoorbeeld GSE IPTV op je smartphone of op VLC Player op de pc. Als je link hier werkt, doet je iets niet goed op het andere apparaat. Test hem met en zonder wifi, zodat je kunt controleren of het door je internetverbinding komt.

3.     Het kan zijn dat sommige zenders (tijdelijk) niet goed werken, dit is helaas zo nu en dan mogelijk. Test ook andere zenders om uit te sluiten of het jouw verbinding is of de zender. Storingen kunt u melden via de button 'Contact' op de website, mocht dit enige tijd aanhouden dan zoeken wij naar een mogelijke oplossing.

Wellicht worden de codecs niet ondersteund door uw tv, dit kan de oorzaak zijn van zwart beeld, geen geluid of geen gesynchroniseerd geluid en beeld. Elke tv is anders en daarom kunnen sommige streams niet worden afgespeeld. We kunnen dit niet veranderen.

4.     Leeg het cachegeheugen( toestel geheel spanningsloos maken gedurende een minuut) van je televisie en verwijder ongebruikte apps.

Als de oplossingen niet werken, is er geen oplossing. Overweeg een Formuler- of Amiko-doos. Ons hierover mailen heeft geen zin.

5.     Ik krijg het bericht "Server (URL) verbinding time-out", "Controleer afspeellijst-URL" of "Geen afspeellijst geüpload" wanneer ik de app start, terwijl de URL van mijn afspeellijst werkt op mijn computer, andere apparaten en apps.

Helaas gooit Smart IPTV af en toe lijsten van je tv. Als je de lijst OPNIEUW hebt geladen via siptv.eu/mylist en je krijgt nog steeds een van deze foutmeldingen, dan kun je een aantal dingen proberen.

·       Handmatige upload van de afspeellijst naar de Smart IPTV-app

·       Controleer de link op fouten - als de tekens onduidelijk zijn, kun jr een teksteditor openen en de link daar plakken (Windows: Kladblok, MacOS: Teksteditor)

·       Bevat je link http: // en: 80?

Voorbeeld: http://watchbiptv.co:80/get.php?username=

·       Zorg ervoor dat de m3u-link een directe link is, geen redirect (bit.ly, goo.gl).

Je kunt ook proberen om je afspeellijstbestand te downloaden door de M3U-link in je browser te openen, die het .m3u-bestand naar je bestanden zal downloaden en het als een bestand op de mijnlijstpagina zal uploaden.

Probeer de voorbeeldlijst http://siptv.app/lists/example.m3u in je Smart IPTV-app te laden. Werkt deze en de onze niet? Dan heeft het waarschijnlijk met je tv geheugen te maken.

6.     Als je “Controleer afspeellijst-URL” ziet, kun je:

·       Upload de afspeellijst opnieuw

·       Koppel je tv los van de spanning gedurende 1 minuut om de cache te wissen, raadpleeg indien nodig de handleiding van uw tv.

·       Probeer ook lang op de knoppen op "0" of "CH" te drukken, of druk lang op de rode knop "Reload" om het opnieuw laden van de afspeellijst te forceren.

Mocht je er nog steeds niet uitkomen, neem dan contact met ons op.